„Kdo pošle peníze, je kamarád.“ Shopaholic Adel znovu čelí kritice za arogantní přístup
10/02/2025 17:34 Martina Šedá
Novinky Foto: se souhlasem Adély Pulcové Bývalá královna internetového bizáru Shopaholic Adel se znovu hlásí o pozornost. Jenže stačí pár minut živého vysílání a v chatu to začíná vřít, od soucitných komentářů až po tvrdou kritiku.
Nečekaný návrat do online světa
Kdo by čekal, že se po výmluvném mlčení Shopaholic Adel opět objeví na TikToku? Ještě nedávno se zdálo, že influencerka z Jablonce nad Nisou úplně zmizela. Nyní se vrátila a nadšení některých fanoušků se mísí s obavami, zda nejde jen o další pokus získat rychlé peníze od těch, kdo si nechají hrát na city.
„Opravdu jsem doufala, že všechen ten útok na mou osobu utichne. Vážně mě nebaví žít v neustálém stresu a nenávisti,“ prohlašuje Adel se zklamaným tónem, který mnozí vnímají jen jako další herecký výkon.
Peněžní dary a neoblomný cíl
Záhy se ukázalo, oč tu běží. Ve vysílání, které se neslo zprvu v přátelském duchu, začala Adel vyzývat diváky k posílání virtuálních dárků. Když se pár sledujících nechalo strhnout a začalo rozdávat peníze, Adelin úsměv se rozjasnil. Stanovila si dokonce určitý „milník“, jehož dosažení ji prý motivuje k dalším projektům.
Později ovšem došlo na tradiční nával arogance a nevrle odsekaných komentářů. Vypadalo to, že kdo pošle, je kamarád, kdo se ptá na nepříjemné otázky, stává se rázem terčem. Ať už to byl dotaz na psa Rika, na nového partnera nebo na její současnou finanční situaci, reakce byly často neústupné a vyhýbavé.
Život v „utajení“ a odmítnutá pomoc
Největším překvapením byla volba „lokace“, odkud influencerka nově vysílá. Pozadí bylo skryto pod nejrůznějšími vizuálními filtry a opakovaně padaly zmínky o tom, že je někde venku v přírodě. Mnozí diváci přitom vědí, že Adel dlouhodobě bydlí na ubytovně a potýká se s vážnými finančními problémy. Když jí někteří diváci nabídli azyl nebo alespoň dočasné přístřeší, setkali se s posměškem.
„Nemám zájem žít u úplně cizích lidí. Není ostuda skončit na ulici, ale spoléhat se na něčí milosrdenství taky nechci,“ vysvětlila Adel, aniž by dala najevo vděk.
A právě tato ledabylost a místy až netaktní přístup mnohé fanoušky zaráží. Přesto si influencerka zachovává okruh lidí, kteří jsou ochotní se jí zastat a vnímají ji jako oběť hejterů.
Kde končí šikana a začíná zodpovědnost
Nedílnou součástí každého vystoupení královny bizáru je výzva k ukončení kyberšikany. Adel si postěžovala na zveřejňování soukromých konverzací a přívaly nenávistných zpráv. Prosby o „klid a soukromí“ však občas ztrácejí váhu, když současně otevřeně vyzývá k posílání dalších darů a generuje tak další a další pozornost.
„Na každého hejtra připadá někdo, kdo ocení moji práci. Špatná reklama je pořád reklama. Ale zároveň žádám, abyste se konečně zamysleli a přestali ubližovat,“ napsala nedávno na svém Instagramu.
Otázkou zůstává, zda si influencerka uvědomuje, že při tak bouřlivém způsobu sebeprezentace dochází k dalším rozporům mezi jejími výroky a skutečným jednáním.
Zdroj: TikTok Shopaholic Adel