Finanční správa: Ty peníze, které Kazma rozházel, je potřeba zdanit
27/10/2023 03:48 Martina Šedá
Novinky FOTO: Instagram Kamil Bartošek Když o uplynulém víkendu fanoušci Kazmy sbírali peníze padající z vrtulníku, možná ani netušili, jaké potíže je mohou čekat. Kamil Bartošek totiž zapomněl na jednu důležitou věc: daň z příjmu.
Dříve již nabídl milion dolarů tomu, kdo by dešifroval skrytý kód v jeho filmu. Když však nikdo tuto hádanku nerozřešil, rozhodl se obdařit své fanoušky jiným způsobem. "Poslali jsme email našim fanouškům s tajným místem a časem, kam se mají vydat. Ale vše bylo v kódu a na nich bylo ho rozluštit," řekl Kazma pro Blesk.
Nicméně zdá se, že ne všichni si důkladně přečetli podmínky soutěže. V nich totiž bylo jasně uvedeno, že výhra je předmětem zdanění. "Výhra v soutěži je zdanitelný příjem, z něhož je potřeba odečíst 15 % daň," uvádí pravidla soutěže.
Takže všichni, kdo si peníze posbírali, by si měli zajít na finanční úřad a zaplatit daně. V opačném případě mohou čelit vysokým pokutám, zejména ti, kteří si přisvojili více než 50 tisíc korun.
"Je možné zjistit, kdo se zaregistroval k účasti, ale je třeba prokázat, kdo skutečně peníze získal. Pokud Kazma rozdal celý milion, musí se zaplatit daně," upozornila daňová poradkyně Blanka Marková pro antiyoutuber.cz. Také upozornila, že by Bartošek měl prokázat, odkud vůbec tyto peníze pocházely.
On sám je však jiného názoru a mělo by mu prý přilepšit, že každý, kdo peníze sbíral, je může dát na charitu.
„Když se nenašel výherce milionu dolarů, přemýšleli jsme nad tím, jak s penězi naložit. Měli jsme několik možností, ale nakonec jsme si řekli, proč je prostě nerozházet z vrtulníku. Vždy jsem snil o takovém extravagantním gestu. Je to takový typický počin bohatých lidí. A tentokrát se mi tento sen vyplnil. Jasně, kdybych jen tak vyhodil peníze, lidé by mi vyčítali plýtvání. Proto jsem vymyslel způsob, jak spojit tuto mou nápaditost s charitou. Každý dolar měl přilepený QR kód. Kdokoli nalezne takový dolar, může skenovat kód a převést tuto částku ihned na charitativní účely. Skvělé, že?“ popisoval svůj poslední kreativní počin.